Shipo

Conditii generale privind furnizarea serviciilor postale

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., cu sediul social in strada Profesor Doctor Gheorghe Marinescu nr.16, Ploiesti, judetul Prahova, CUI 48161761, desfasoara, prin intermediul platformei www.shipo.ro, activitati ce constau exclusiv in revanzarea de servicii postale avand ca obiect doar trimiteri postale interne, in baza unor contracte comerciale de revanzare a serviciilor postale incheiate in forma scrisa, in calitate de beneficiari revanzatori, cu furnizorii de servicii postale, in calitate de prestatori efectivi ai acestor servicii, in urmatoarele conditii:

Conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale, astfel stabilite de DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., care revinde prin intermediul unei aplicatii informatice servicii postale catre utilizatorii carora le sunt aplicabile prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 157/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, respecta, in mod corespunzator, inclusiv cerintele de informare pentru contractele la distanta prevazute de art. 6 alin. (1) din acest act normativ.

Conditiile de acceptare a trimiterilor postale, respectiv regulile pe care trebuie sa le indeplineasca trimiterea postala pentru incheierea ori executarea contractului de furnizare a serviciilor postale astfel oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L.:

Conditii de ambalare, respectiv etichetare, in special in ceea ce priveste bunurile fragile ori care necesita o manipulare speciala a trimiterilor postale:

Trimiterile postale prezentate de catre expeditor sau integrator trebuie sa fie ambalate corespunzator, cu un invelis exterior opac care sa nu permita vizualizarea continutului (care nu va impiedica insa lizibilitatea adresei si pe suprafata caruia se pot lipi usor si durabil adresa si alte semne, etichete, indicii/marcaje), si care au inscrise datele de identificare complete ale destinatarului, iar in cazul serviciului contra ramburs, si ale expeditorului (denumirea sau numele si prenumele expeditorului, dupa caz, numarul de telefon, precum si adresa completa la care se doreste livrarea sumei de bani ori contul bancar in care se doreste predarea sumei de bani, dupa caz).

Ambalajul folosit trebuie sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului si sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, din cutii din carton, placaj, lemn, plastic, metal, ambalaje netipizate adecvate.

Responsabilitatea ambalarii trimiterilor postale, precum si a inscrierii datelor pe trimiterea postala revine expeditorului.

Trimiterile postale care contin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzator de catre expeditor sau integrator, utilizand ca umplutura folie cu bule, perne de aer, separatoare, folii cu spuma, talas, polistiren antisoc sau alt material care atenueaza socul mecanic. In plus, la exterior trebuie sa aiba aplicata inscriptia „Fragil” si, daca este cazul, etichete de manipulare (sageti de orientare). De asemenea, se va tine cont de rezistenta si durabilitatea ambalajelor alese in conformitate cu continutul (de exemplu, obiectele fragile plate ar trebui sa aiba separatoare de protectie, discurile informatice trebuie protejate cu materiale speciale cu bule, marginile ascutite ale bunurilor trebuie protejate cu material de sustinere, bine securizate; bunurile de valoare trebuie protejate cu ambalaje din carton cel putin dublu; pentru cutiile din lemn trebuie verificate/securizate colturile si capacul trebuie inchis etans etc.).

Trimiterile postale refuzate la colectare de furnizorul care colecteaza trimiterile postale in vederea prestarii serviciilor postale oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L.: trimiteri postale al caror ambalaj prezinta inscriptii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri ori etichete sau inscriptii vechi neindepartate; trimiteri postale constand in bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca se depun neambalate sau in ambalaj transparent; trimiterile postale care contin bunuri al caror transport este interzis prin dispozitii legale, fie chiar si pe o portiune de parcurs (de exemplu, dar fara a se limita la acestea: substante explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau parti ale acestora, munitii etc).

Expeditorul are obligatia de a nu introduce in reteaua postala a furnizorului care colecteaza trimiterile postale in vederea prestarii serviciilor postale oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. trimiteri postale al caror obiect este interzis prin dispozitiile legale.

Modalitatea de plata a tarifului serviciului postal: online, in cadrul platformei www.shipo.ro, prin intermediul cardului bancar sau prin transfer bancar, la momentul efectuarii comenzii serviciului.

In cazul returnarii catre expeditor sau integrator a trimiterii postale, operatiunea se va realiza pe cheltuiala expeditorului, conform tarifelor indicate in oferta comerciala a DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., tariful achitandu-se, cel mai tarziu, la momentul predarii catre expeditor, in numerar sau prin mijloace electronice.

De la aceste conditii se poate deroga, prin stabilirea altor modalitati sau termene de plata, doar prin intermediul unor contracte comerciale incheiate, in forma scrisa, intre expeditor/integrator si DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., in baza unor oferte individuale negociate (suplimentare ofertei publice).

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. ofera drept caracteristica suplimentara monitorizarea electronica a parcursului trimiterii postale (track & trace) pe durata operatiunilor de colectare, sortare, transport si livrare a respectivei trimiteri postale.

In cazul serviciului de trimitere cu valoare declarata, colectarea trimiterilor postale de furnizorul care presteaza serviciile postale oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. se face numai in conditiile in care, suplimentar indeplinirii conditiilor de acceptare stipulate in preambulul prezentului document, expeditorul completeaza declaratia pe proprie raspundere cu privire la bunurile care fac obiectul trimiterii postale respective, astfel pusa la dispozitie de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L.
Valoarea maxima acceptata a valorii declarate a bunurilor care fac obiectul trimiterii postale in cazul serviciilor postale oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. este de 5000 RON (sau echivalentul in EURO).
Dovada identitatii expeditorului ori a calitatii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea postala care face obiectul serviciului de trimitere cu valoare declarata, este cea stabilita in cadrul conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale de catre furnizorul care presteaza serviciul postal.

In cazul serviciului contra ramburs, colectarea trimiterilor postale de furnizorul care presteaza serviciile postale oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. se face numai in conditiile in care expeditorul a indicat in mod corect si complet toate datele sale de identificare conform celor mentionate mai sus, precum si daca, suplimentar indeplinirii conditiilor de acceptare stipulate in preambulul prezentului document, expeditorul completeaza declaratia pe proprie raspundere cu privire la bunurile care fac obiectul trimiterii postale respective. Dovada identitatii expeditorului ori a calitatii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea postala care face obiectul serviciului contra ramburs, este cea stabilita in cadrul conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale de catre furnizorul care presteaza serviciul postal. Limita maxima a admisa a rambursului in cazul trimiterii postale care face obiectul serviciilor postale oferite de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. este de 5000 RON (sau echivalentul in EURO).
Modalitatea de colectare si, respectiv, de achitare, precum si moneda admisa in care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani in cazul serviciului contra ramburs, sunt cele stabilite in cadrul conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale, de catre furnizorul care presteaza serviciul postal.

In cazul serviciilor contra ramburs, confirmare de primire sau, respectiv, serviciilor avand ca obiect trimiteri postale cu valoarea declarata DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. va elibera, inclusiv prin mijloace electronice, cel tarziu la momentul acceptarii trimiterii postale, o dovada care sa ateste serviciul ales de catre expeditor sau integrator.

Predarea trimiterilor postale se realizeaza de catre furnizorii de servicii postale prestatori cu care DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. colaboreaza la adresa indicata de expeditor, personal catre destinatar sau catre persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala, cat si prin intermediul sistemelor automate de livrare, dupa caz.

Dovada identitatii destinatarului precum si modalitatile suplimentare de identificare a destinatarului sunt cele stabilite, in cadrul conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale, de catre furnizorul care presteaza serviciul postal.

Atat avizarea destinatarului si, respectiv, pastrarea in vederea predarii catre destinatar a trimiterilor postale, precum si, atunci cand e cazul, returnarea trimiterilor postale catre expeditor, se realizeaza de catre furnizorul care presteaza serviciul postal respectiv, in termenii si modalitatile stabilite de catre acesta in cadrul conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale.

In cazul trimiterilor postale care nu au putut fi predate destinatarului si nici returnate expeditorului, DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. va asigura pastrarea la dispozitia utilizatorilor a acestor trimiteri postale timp de 9 luni de la data depunerii acestora. Dupa expirarea acestui termen, trimiterile postale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului in proprietatea DELIVERY MARKETPLACE S.R.L.

Conditiile de calitate pe care urmeaza sa le indeplineasca serviciile postale oferite de DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., respectiv timpii de livrare la destinatar (inclusiv, termenul de ridicare a trimiterilor postale livrate prin intermediul sistemelor automate) si de returnare la expeditor sau integrator a trimiterilor postale, termenele de returnare catre expeditor sau integrator a contravalorii bunurilor care fac obiectul trimiterilor postale, in cazul serviciului contra ramburs, termenul de returnare catre expeditor sau integrator a formularului, completat corespunzator, care atesta predarea trimiterilor postale care fac obiectul serviciului confirmare de primire, termenul in care poate fi solicitata de catre expeditor sau integrator dovada privind depunerea sau, respectiv, livrarea la destinatar a trimiterii postale care face obiectul serviciului de trimitere recomandata ori serviciului de trimitere cu valoare declarata, precum si termenul in care furnizorul va comunica dovada solicitata etc., sunt cele stabilite in cadrul conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale, de catre furnizorul care presteaza serviciul postal respectiv.

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. este singurul care raspunde in fata utilizatorului pentru serviciile postale furnizate.

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. raspunde, in caz de pierdere, furt sau distrugere totala, a trimiterilor postale, inclusiv in cazul acelora returnate expeditorului, astfel:

  • cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata, inclusiv daca respectiva trimitere postala face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
  • cu valoarea rambursului, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu contra ramburs fara valoare declarata;
  • cu suma reprezentand de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata sau unui serviciu contra ramburs.

In cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, in afara despagubirilor mentionate mai sus, se restituie si tarifele incasate.

In caz de pierdere ori distrugere partiala sau deteriorare, DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. raspunde pentru trimiterile postale, inclusiv in cazul acelora returnate expeditorului, dupa cum urmeaza:

  • cu valoarea declarata pentru partea lipsa, distrusa sau deteriorata ori cu cota-parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
  • cu suma reprezentand de 5 ori tariful serviciului pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata.

In cazul unei trimiteri postale care face obiectul unui serviciu contra ramburs, DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. raspunde cu intreaga valoare a rambursului pentru situatia in care nu a restituit expeditorului intreaga valoare a acestuia sau cu diferenta corespunzatoare pana la valoarea integrala a acestuia, in cazul in care rambursul a fost incasat partial de la destinatar.

La sumele prevazute mai sus se adauga dobanda legala penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamatiei prealabile sau, dupa caz, al introducerii cererii de chemare in judecata, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.
Pierderea completa a continutului este echivalenta cu pierderea trimiterii postale.
In situatia in care expeditorul a declarat o valoare mai mica decat cea reala, despagubirea este la nivelul valorii declarate.

In situatia neefectuarii prestatiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor postale, nominalizate de expeditor prin indicatii speciale, se restituie numai tarifele incasate suplimentar fata de tariful aplicabil pentru serviciul postal standard.

Expeditorul poate renunta la dreptul sau de despagubire in favoarea destinatarului.

In cazul depasirii timpilor de livrare garantati pentru serviciul Express, DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., raspunde fata de utilizator prin restituirea a unui procent de 10% din tariful serviciului pentru fiecare 6 ore de intarziere.

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. este exonerat de raspundere in urmatoarele situatii:

  • paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
  • utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor postale (de exemplu, registratura);
  • trimiterea a fost primita fara obiectii de catre destinatar, cu exceptia reclamatiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori partiala a continutului trimiterii postale;
  • paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forta majora sau a cazului fortuit; in acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu exceptia tarifului de asigurare.

Mecanismul de solutionare a reclamatiilor prealabile primite de la utilizatori

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. a stabilit un mecanism de solutionare a reclamatiilor, in special, in ceea ce priveste pierderea, furtul, distrugerea partiala ori totala, sau deteriorarea trimiterilor postale, precum si nerespectarea conditiilor de calitate a serviciilor (termenii de livrare, de returnare etc.) ori neprestarea serviciului postal.

Expeditorul sau destinatarul nemultumit de serviciul oferit/prestat necorespunzator ori neprestat poate formula o reclamatie in termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii postale.

Reclamatia utilizatorului care se considera prejudiciat/nemultumit va trebui facuta in scris si transmisa furnizorului, prin accesarea si completarea formularului de reclamatii pus la dispozitie in cadrul platformei www.shipo.ro sau prin e-mail, la adresa office@shipo.ro.

DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. va inregistra reclamatia primita in Registrul de reclamatii si va confirma petentului primirea acesteia prin comunicarea numarului de inregistrare prin e-mail catre adresa de e-mail mentionata de reclamant in cuprinsul formularului de reclamatii sau catre adresa de e-mail de la care s-a primit reclamatia.

In vederea solutionarii reclamatiei, utilizatorul reclamant va trebui sa descrie, in cuprinsul reclamatiei pe care o inainteaza, evenimentul (fapte, acte si cauze) aferent reclamatiei, sa isi formuleze pretentiile, modalitatea de plata aleasa in cazul despagubirii si informatiile necesare transmiterii despagubirilor (in situatia in care reclamatia se va dovedi intemeiata), sa anexeze la reclamatie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte si complete, corespunzatoare evenimentului reclamat (cum ar fi, dupa caz, copie a documentului care atesta plata serviciului postal, a facturii emise de catre furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii postale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii postale, copie a procesului verbal de constatare etc.) si sa puna la dispozitie orice alte informatii ce ar putea fi utile solutionarii reclamatiei.

Reprezentantii DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. vor analiza reclamatia primita luand in calcul atat probele depuse de petent, dar si informatiile/probele relevante furnizate de angajatii furnizorului care presteaza serviciul postal ori terte persoane implicate, putand, atunci cand este cazul, sa solicite chiar si o expertiza.

Reclamatia va fi solutionata (implicand analiza reclamatie, comunicare raspuns si acordare despagubiri) de catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. in termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.

In cazul reclamatiilor solutionate favorabil, DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. va despagubi utilizatorul in termen de 30 de zile de la data finalizarii analizei reclamatiei, fara a depasi, insa, termenul de 3 luni mentionat mai sus, plata sumelor datorate utilizatorului acordandu-se, in functie de solicitarea persoanei prejudiciate, prin mandat postal sau prin virament bancar.

In cazul reclamatiilor intemeiate, DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. va acorda despagubirile in termenul si conditiile stabilite conform prezentului document, fara a fi necesara in acest sens vreo solicitare expresa din partea utilizatorului. Acordarea despagubirilor nu poate fi conditionata de transferul proprietatii bunului care face obiectul respectivei trimiteri postale catre DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., cu exceptia trimiterilor postale care fac obiectul serviciilor de trimitere cu valoare declarata ori a serviciilor contra ramburs, in cazul carora s-au acordat despagubiri conform dispozitiilor legale aplicabile, ca urmare a pierderii, furtului sau distrugerii totale a trimiterilor postale.

In cazul in care reclamatia adresata DELIVERY MARKETPLACE S.R.L. nu a fost solutionata in mod satisfacator sau nu s-a raspuns la aceasta in termenul prevazut in prezentele conditii generale privind furnizarea serviciilor postale, utilizatorul in cauza poate inainta, in termen de un an de la data depunerii trimiterii postale, o plangere autoritatii de reglementare insotita de dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile sau o cerere de chemare in judecata. Cererea de chemare in judecata poate fi introdusa indiferent daca o plangere avand acelasi obiect a fost inaintata sau nu autoritatii de reglementare.

Prezentul document face parte integranta din oferta comerciala a DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., reprezentand clauzele generale ale contractului individual ce se va considera incheiat intre expeditor si DELIVERY MARKETPLACE S.R.L., in conditiile stabilite de art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2014.

Data la care devin aplicabile prezentele conditii generale privind furnizarea serviciilor postale este 29.03.2024.

Administrator
Aurel Dumitrescu