Shipo

Politica de retur

In cazul in care Destinatarul nu poate fi identificat sau localizat in mod rezonabil; sau Destinatarul refuza livrarea sau refuza sa plateasca taxa de ramburs; sau in orice situatie in care Expedierile nu au putut fi livrate destinatarilor, din una dintre cauzele prevazute de lege, Partenerul va returna trimiterea postala Expeditorului, iar Shipo.ro va tarifa serviciul de retur Expeditorului cu aplicarea unui tarif egal cu cel al serviciului de tur (Comanda initiala). Termenul de returnare este de maxim 2 (doua) zile lucratoare, termen care se calculeaza, dupa caz, de la data expirarii perioadei de pastrare avizate sau de la data incercarii de livrare.

Cu exceptia trimiterilor postale care fac obiectul serviciilor Express si Livrare speciala, in cazul imposibilitatii de predare a trimiterilor postale catre destinatar (sau persoana autorizata), Partenerul Shipo.ro va instiinta destinatarul printr-un aviz (inscris ori sms), cu privire la incercarea de livrare a trimiterii postale si va pastra, la punctul de contact, in vederea predarii, trimiterea postala care nu a putut fi predata acestuia, pentru o perioada de 5 zile lucratoare de la data avizarii acestuia.

Termenul de pastrare a trimiterilor postale care nu au putut fi predate destinatarului si nici returnate expeditorului este de 9 (noua) luni de zile calendaristice calculate de la data depunerii trimiterii postale.

Modalitati de retur in functie de tipologia serviciilor de colectare si livrare a trimiterii postale:

Expeditor Destinatar
Modalitati de trimitere Modalitati de livrare Unde se face returul Coletului
De la adresa Expeditorului La adresa Destinatarului La adresa Expeditorului

In situatia in care o trimitere postala depusa personal de Expeditor la un Locker easybox este returnata, procesul de retur al Coletului se va efectua in acelasi Locker easybox in care a fost initial depusa trimiterea postala. Expeditorul are la dispozitie un termen de 36 de ore pentru a ridica din Locker trimiterea postala returnata. In cazul in care acest interval este depasit, Coletul va fi redirectionat catre depozitul Partenerului care presteaza serviciul postal. De la acel moment, responsabilitatea recuperarii coletului revine exclusiv Expeditorului, Shipo.ro eliberandu-se de orice obligatie referitoare la gestionarea ulterioara a Coletului returnat.